De eerste vier dagen - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Ruby Bakker - WaarBenJij.nu De eerste vier dagen - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Ruby Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste vier dagen

Blijf op de hoogte en volg Ruby

06 Juli 2015 | Turkije, Antalya

Dag 1 vrijdag 3 juli:

Om 13:00 ging ik richting Rotterdam Airport. Mijn ouders brachten me weg. We kwamen aan even inchecken en bagage afgeven en dan nog boven wat drinken op het terras. Waar we gelijk konden kijken of mijn vliegtuig al ugeland was. Even later gingen we richting de douane en toen was toch het moment daar, afscheid nemen. Dit viel wel een beetje zwaar, maar viel me toch ook alles mee. Over 2 maanden zie ik ze namelijk weer voor 3 weken. Mijn ouders gaan op vakantie in Bodrum en ik kom vanuit Antalya naar hun toe. Eenmaal door de douane kon ik al snel naar de gate. Het vliegtuig vertrok ongeveer een kwartier later dan gepland. Om 20:00 lokale tijd landde ik in Turkije. Bij de douane stond een hele lange rij en duurde dus wel een tijdje. Gelukkig heb ik niet lang op mijn koffer hoeven wachten, deze was er als één van de eerste. Toen ik buiten kwam stond er iemand van het hotel me op te wachten. Deze bood me een Turkse pizza aan en ging zelf ook nog even uitgebreid eten en drinken in de auto. En wat wilde ik maar graag gaan rijden. Een halfuur later dan het had kunnen zijn arriveerde ik eindelijk bij het appartement. Laura wachtte me op, De andere meiden waren nog aan het werk. Toen zij ook thuis waren snel door naar het Hollands café (onze stamkroeg) om daar nog even een drankje te doen. Daarna snel naar bed want de volgende dag moest ik al werken.

Dag 2 zaterdag 4 juli:

Om een uurtje of 10 werd ik wakker. Rustig aan lekker klaar maken, want ik hoefde pas om 12 uur te beginnen. Op het werk aangekomen iedereen weer begroeten, het was erg leuk om ze na die vier weken allemaal weer te zijn. Het leventje begon weer. Er stonde verschillende activiteiten op de planning. Zo heb ik de mini poolgame (mini zijn de kinderen in de leeftijd van 4-7 jaar) gedaan, de kinderen moesten lepels zoeken in het pierenbadje. Hierna mocht ik de activiteit waterslide doen. En dat is echt heel leuk. Eerst ben je met een collega en de kinderen bezig bij de glijbaan. Ik zorgde ervoor dat ik alle namen van de kinderen noteerde en ik zorgde ervoor dat de kinderen een voor een gleden. Mijn collega hield beneden de hoepels vast. Een voor een mochten de kinderen glijden en moesten ze zorgen dat ze door de hoepels heen gingen. Elke hoepel was 10 punten waard. Toen de activiteit afgelopen was gingen mijn collega en ik samen met de kinderen van de glijbaan. Een heerlijke verkoeling tussendoor. Snel douchen en omkleden en door naar de volgende activiteit. Garden game: in de speeltuin ballen zoeken. Twee teams, het ene team zoekt de rode ballen de andere de blauwe. Wie het eerst alle ballen heeft verzameld, heeft gewonnen. 's Avonds was er nog de mini disco en dit is misschien toch wel het allerleukste.

Dag 3 zondag 5 juli:
Een nieuwe werkdag, weer van 12-22.
De activiteiten mini poolgame en foamslide stonden vandaag op mijn naam. Mini poolgame was dat de kinderen, net als in de tuin, ballen moesten verzamelen maar dan in het zwembad. De kinderen hadden het naderhand op mij gemunt en maakte mij met waterpistolen helemaal nat. Gelukkig is het erg warm en vind ik dit een heerlijke verkoeling. Even later was het tijd om de foamslide klaar te maken. Dit is een heel groot geel ding waarop buikschuivers worden gemaakt. Dit ding is alleen gigantisch zwaar en altijd een heel karwei om klaar te leggen/zetten. Vijf man sterk hebben we de foamslide weer op het gras gekregen. Sop met water erop, even een info-ronde lopen en van start. De kinderen moest al buikschuivend ballen verzamelen en in een net stoppen. 's Avonds was het weer tijd voor de mini disco. En wat was het heet! Het was al heet maar dan ook nog op een groot podium met 100 kinderen en die grote lampen op je gericht is het helemaal 50 graden. Na de mini disco nog even de diploma's uitgereikt. - Deze diploma's kunnen de kinderen met de activiteiten winnen en hierbij krijgen ze ook nog een medaille. -

Dag 4 maandag 6 juli:
Vandaag had ik mijn eerste dag vrij al. Het had voor mij nog niet gehoeven, want ik was pas net weer begonnen maar het was toch uiteindelijk wel lekker. Ik ben rond een uurtje of kwart over 11 naar het strand gegaan en om 3 uur had ik het weer gezien. Nou eigenlijk ook nog niet maar ik was bang dat ik anders zou verbranden. Het strand was namelijk heerlijk. Echt goed uit te houden, mede doordat er een lekker windje stond. Hierna ben ik lekker gaan douchen en even langs de mini club gegaan om samen met de meiden te eten. De jongens die klaar waren vroegen me mee naar het strand, maar ik wilde nog langs de migros en zag nog een keer zand aan m'n benen niet zitten. De migros is het uiteindelijk niet geworden, ik had er geen puf meer voor. In plaats daarvan ben ik lekker in het appartement gebleven en heb ik dit verhaal kunnen typen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruby

Actief sinds 28 Nov. 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3720

Voorgaande reizen:

03 Juli 2015 - 30 November 2015

Werken als animator in Antalya

Landen bezocht: